טיפולי שיניים בהרדמה מלאה יכולים להיות הרבה יותר פשוטים. יכול להיות שהמטופל מפחד ויכול להיות שהוא בכלל ל רוצה לשתף פעולה, ובכל מקרה טיפול בהרדמה מלאה הוא הפתרון. זה הזמן לדבר על היתרונות של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה כדי להבין מדוע הם כל כך חשובים בימינו.

אין כאב למטופל

היתרון הראשון של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הוא שאין כאב למטופל. זה כמובן היתרון הראשון והברור מכול וזו המטרה של הרדמה מלאה. הרדמה מלאה בסופו של דבר ממגרת את הכאב, המטופל עצמה לא ערני כלל וכלל וכך למעשה הטיפול עובר בצורה הרבה יותר טובה. חשוב לזכור שהכאב יכול להפריע מאוד לטיפול וזה לא רק עניין סובייקטיבי של המטופל. הכאב יכול לגרום לו לזוז וכך הטיפול יהיה הרבה פחות בטוח וכמובן הרבה פחות מהיר. אמנם יש הרדמה מקומית בטיפול השיניים, שנפוצה הרבה יותר מהרדמה מלאה, אך היא לא תמיד יכולה למגר את הכאב העז שיש בחלק מהטיפולים.

אין התנגדות מהמטופל

כמו שכבר אמרנו יש גם יתרון גדול מאוד להרדמה מלאה בטיפולי השיניים מבחינת נוחות הטיפול גם לרופא. לעתים יש מטופלים די לוחמניים שלא יכולים לשבת בשקט בזמן שמטפלים בהם. זה עניין פסיכולוגי שקשה מאוד לפתור ובוודאי במהירות כאשר יש צורך להתחיל בטיפול. הבעיה היא שלא  תמיד ניתן לדעת האם המטופל יהיה לוחמני או יפחד מהטיפול עד כדי בעתה גדולה ולכן ההרדמה לעתים תהיה מתבקשת. יש רופאים שבמצבים בהם המטופל לא ישתף פעולה אפילו לא ירצו לבצע את הטיפול מתוך חשש לסיכון מיותר למטופל.

תהליך מהיר יותר

התהליך של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה יהיה הרבה יותר מהיר. בסופו של דבר כל ההסברים של רופא השיניים למטופל יכולים להתקצר כאשר המטופל יהיה עם פה פתוח בזכות סד שמחזיק אותו מאשר שיתוף פעולה לקוי בגלל הכאב או החרדה בעת הטיפול. התהליך יהיה פשוט, מהיר וגם בטוח יותר ולכן יש טיפולי שיניים שבכל מקרה צריכים להתבצע עם הרדמה מלאה בלי קשר לרצון של המטופל. הרדמה מלאה אמנם לוקחת זמן ארוך יותר בטוטאל, כי יש צורך להרדים ולהתאושש אחריה. אך בסופו של דבר הטיפול עצמו יהיה מהיר יותר.

תהליך יסודי יותר

התהליך של טיפול שיניים מהלך הרדמה מלאה יכול להיות יסודי יותר כיוון אפשר להגיע לכל מקום בפה בלי בעיה. לעתים יש רפלקס הקאה של המטופל שיכולים לספק את הטיפול מאוד, ולעתים הוא גם ינשוך את הפה באופן אוטומטי. זה מביא את הרופא לטפל בו באופן לא רציף מה שיכול לפגוע באיכות הטיפול ולא רק להאריך אותו. לכן התהליך צריך להיות יסודי במיוחד. לכן הרדמה מלאה חשובה מאוד בטיפולים שחייבים דיוק מירבי.