יש מגוון רחב של טיפולים שיכולים לעזור לבעיות גב. הטיפולים הללו רבים ומגוונים בגלל שבעיות הגב רבות ומגוונות ובראשן כמובן עומדת פריצת דיסק, הנפוצה ביותר. כיצד ניתן להתאים את הטיפול למטופל? אלו שיטת טיפול קיימות? האם המטופל מחליט איזו שיטת טיפול מתאימה לו?

מי צריך טיפול לכאבים בגב?

כאבי גב יכולים להיות קשים מאוד ולפעמים הם יהיו בלתי נסבלים עד כדי כך שאי אפשר לחיות בלי לכאוב. עמידה, ישיבה, שלא לדבר על פעילות גופנית מעט יותר מאומצת כמו הליכה או ריצה, כל אלו יכולות להיות כואבות מאוד כאשר יש לחץ בגב, בדרך כלל בגב התחתון שפגיע הרבה יותר מאזורים אחרים. הסיבה לכך שכאבים בגב, בעיקר גב התחתון, מופיעים כל הזמן היא ששגרה המאומצת שלנו ובעיקר סביבת העבודה המשרדית מול המחשב. לכך ניתן להוסיף את השינוי האבולוציוני של בני האדם שהתחילו ללכת על שתי רגליים מה שיצר לחץ גדול מאוד בחלק התחתון של עמוד השדרה.

אבחון מדויק וטיפול תרופתי

אז אחרי שהבנו שכולנו יכולים לסבול מכאבי גב הגיע הזמן להבין כיצד אפשר לטפל בכאבים הללו ביעילות וכאן צריך להזכיר כמה נקודות. הנקודה הראשונה היא שהטיפול יהיה שונה לא רק לפי סוג הבעיה ולא רק לפי החומרה שלה, אלא גם לפי ההעדפות של המטופל. בסופו של דבר הטיפול יהיה בעיקר לסימנים כאשר הגוף יחלים מבעיה עצמה לבד, אלא אם יש צורך בהתערבות רפואית חיצונית. אחרי האבחון, שיהיה בדרך כלל לפי הרקע הרפואי של אותו מטופל ושגרת חייו, יחד עם כמה הדמיות במידה ויש תסמינים קליניים, יחליט הרופא על הטיפול שיכול להיות תרופתי, אך ורק לסימנים עצמם.

שימוש בשיטות טיפול אחרות

בנוסף לטיפול התרופתי שיכול להשפיע מהר מאוד ולפתור בעיקר את הכאבים העזים שמרגיש המטופל, ישנן שיטות טיפול אחרות שיהיו טובות יותר כמו למשל טיפולים פיזיותרפים . יכול להיות שבהתחלה המטופל יזלזל בטיפולים הללו אך לוקח זמן עד שהם משפיעים. טיפולים פיזיותרפים הם לא קסם ולא משפרים את המצב תוך יום או יומיים וגם לא תוך שבוע של טיפול. מה שהם עושים הם משפרים את היכולת של האזור הפגוע לכפר על הרגישות, מחזקים את השרירים ובעיקר מונעים את ההחמרה של המצב הדלקתי. בנוסף לטיפולים אלו משתמש המטופל גם באביזרים שונים כמו חגורת גב ואפילו מדרסים.

האם הטיפול שונה לפי המטופל?

יש כמה פרמטרים שמשפיעים על סוג הטיפול כאשר החשוב ביניהם הוא המטופל. כמובן שיש עוד פרמטרים שמשפיעים על הטיפול כמו למשל המצב הרפואי שלו וכמובן חומרת המצב, אך הוא בעצמו יכול לקבוע מה יהיה הטיפול לפי האפשרויות שהרופא מספר לו. הטיפול צריך להתאים לשגרת החיים שלו, כך למשל אדם שאין לו זמן לא יוכל לבצע כמה טיפולים פיזיותרפים בשבוע ואולי הוא יעדיף את הטיפול הכירורגי.